PageTitle
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بوتاکس / تزریق بوتاکس صورت و پیشانی

تزریق بوتاکس صورت و پیشانی

چین و چروک های صورت همیشه به دلیل پیر شدن و از بین رفتن قوام پوست ایجاد نمی شوند. انقباض بیش از حد عضلات صورت در شرایط مختلف روحی و هیجانی در افرادی که میمیک صورتشان زیاد است باعث ایجاد خطوط ریز و گاه عمیق می شود. اگر عضلات صورت را فلج کنیم، این خطوط از بین می روند. تزریق بوتاکس روشی غیر تهاجمی، ایمن و موثر برای از بین بردن خطوط ظریف و همچنین چین و چروک‌های اطراف چشم و پیشانی است.

حتما شما هم با افرادی برخورد کرده اید که به دلیل خطوط چهره به مراتب بزرگ تر از سن واقعی خود به نظر می رسند .این خطوط در اثر انقباضات مکرر و غیر ارادی عضلات صورت ایجاد می شود که در حالات مختلف مثل اخم کردن ، بالا انداختن ابرو، خندیدن و ریز کردن چشم ها ایجاد می شود. افرادی مثل مدیران، معلمان، دندانپزشکان، بازیگران، فوتبالیست ها و... نمونه بارزی هستند که به دلیل موقعیت شغلی و ژست ظاهری خود میمیک صورتشان بیش از حد می‌باشد. در دراز مدت عمق این خطوط بیشتر شده و در حالت استراحت هم ، در صورت نمایان خواهند بود و به چهره ظاهری پیر ،غمگین و خسته می دهد. بهترین روش برای از بین بردن این خطوط فلج کردن عضلات درگیر به کمک تزریق بوتاکس است .

نگرانی اکثر شما عزیزان برای تزریق بوتاکس تغییر شکل، بالا رفتن و عدم قرینگی ابروهاست. در صورتی که فرم ابروها یک امر کاملا ارادی وقابل تنظیم توسط پزشک می‌باشد. در مطب دکتر عباسپور شما قبل از تزریق یک مشاوره کامل دارید و می‌‎توانید فرم دلخواهتان را به پزشک اعلام کنید و پس از طراحی و مشخص کردن نقاط تزریق، به نتیجه دلخواه برسید.

بوتاکس چیست و چه عملکردی دارد ؟

بوتاکس دارویی است که از نوروتوکسین باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم تهیه می شود که امروزه بطور گسترده ای درزمینه زیبایی مصرف می شود.

بوتاکس با مهار انتقال پیام عصبی به عضلات درگیر باعث فلج کردن موقت آنها می شود .دو عضله ی بزرگ پیشانی به نام فرونتالیس(frontalis) پیشانی را به بالا می کشند و باعث ایجاد خطوط افقی می شوند و عضلات کروگیتور و پروسروس (corrugator& procerus) پیشانی را به پایین می کشند و باعث ایجاد خط عمودی و خط اخم در پیشانی می شود. خطوط پنجه کلاغی دور چشم در اثر انقباض عضله اربیکولاریس (ORBICOLARIS) چشم ایجاد می شود . تزریق بوتاکس در عضلات فوق باعث فلج شدن آنها و از بین رفتن خطوط پیشانی ،خط اخم و خطوط پنجه کلاغی دور چشم می شود .

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس

به مدت 7-10 ساعت پس از تزریق بوتاکس

  1. سر خود را به پایین خم نکنید و از دراز کشیدن و خوابیدن خودداری کنید.
  2. ناحیه تزریق را فشار یا ماساژ ندهید.
  3. در ساعات اولیه صورت خود را نشویید و 5 ساعت بعد از تزریق، با آب سرد و بدون فشار صورت خود را بشویید.
  4. از فعالیت‌های سنگین که باعث تعریق و افزایش دمای بدن می‌شود، خودداری کنید.
  5. از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم و محیط های گرم مانند سونا پرهیز کنید.

علاوه بر مراقبت‌هایی که بلافاصله بعد از تزریق انجام می‌دهید و از مهم‌ترین مراقبت‌ها به شمار می‌آید، در تزریق بوتاکس یک سری مراقبت‌های جانبی هم وجود دارد که ماندگاری بوتاکس را بیشتر می‌کند. اشعه ماوراء بنفش خورشید عامل اصلی پیری زودرس است. وقتی بیرون می‌روید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. عینک آفتابی و کلاه لبه دار از پیشانی و چشمان شما در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند. البته مراجعه به موقع برای تزریق مجدد بوتاکس، هنگامی که آن خطوط دوباره ظاهر می‌شوند کمک می‌کند تا خط و خطوط صورت عمیق‌تر نشوند. هر کدام از این موارد به شما کمک می‌کند که از پیری پوست فاصله بگیرید و همیشه پوست جوان و شاداب داشته باشید.

اثر بوتاکس تا چه مدت می‌ماند؟

سه تا پنج روز بعد از تزریق اثر آن شروع شده و اغلب بعد از دو هفته کامل می شود .اثر و ماندگاری بوتاکس با توجه به سن و همچنین عمق چین و چروک های صورت و قدرت عضلات صورت ، از چهار تا شش ماه متفاوت خواهد بود.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوژل جوانساز چیست ؟مزوژل جوانساز چیست ؟

مزوژل یکی از جدیدترین و موثرترین روش ها برای بازسازی و جوانسازی طبیعی پوست است که با تحریک کلاژن و الاستین از طریق آزادسازی هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک های پوست می شود. ... ادامه مطلب

جوانسازی دور چشم با مزوژلجوانسازی دور چشم با مزوژل

شایع ترین علت بروز این مشکل وجود رنگدانه بیش از حد در ناحیه اطراف چشم است که در میان افراد آسیایی شایع است. در این افراد به علت نازکی پوست زیر چشم رنگدانه های موجود در پوست مشخص تر است. ... ادامه مطلب

هیرفیلر چیست ؟هیرفیلر چیست ؟

آیا از ریزش موهای خود خسته شده اید ؟ آیا روی بالشت و کف اتاقتان پر از مو خورده است ؟ اگر همچین مشکلی دارید ، هیرفیلر همان چیزی است که به رفع مشکل شما کمک می کند. پس با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

علل ریزش مو ارثی در مردانعلل ریزش مو ارثی در مردان

در بسیاری از مردان دلیل ریزش مو وراثت است، به مانند بسیاری از ویژگی های جسمانی که از خانواده پدری و یا مادری به ارث برده می شود وضعیت موها نیز به همین شکل است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین