درمان شل شدن و افتادگی پوست صورت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روش های جوانسازی پوست / علل افتادگی و پیری پوست و درمان آن

علل افتادگی و پیری پوست و درمان آن

اگر احساس می کنید پوستتان شل شده و یا احساس پیری و افتادگی در پوستتان دارید، یا به نظر می رسد پوستتان طراوات و شادابی گذشته را ندارد و می خواهید با روش های بی عارضه و کم تهاجمی پوستتان را جوانسازی کنید، با ما همراه باشید.
یکی از دلایل شل شدن و افتادگی پوست کاهش کلاژن و الاستین و همچنین رطوبت پوست است. به مرور زمان بعد از سن 25-30 سالگی روند تولید کلاژن در بدن کم می شود. کاهش تولید کلاژن منجر به افتادگی پوست، ایجاد چین و چروک و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می شود. کلاژن فراوان ترین پروتئین بدن است که باعث قوام، استحکام و خاصیت کشسانی پوست می شود.
افتادگی و شلی پوست در سنین بالا یک امر کاملا طبیعی است ولی عواملی وجود دارد که باعث می شود این اتفاق زودتر رخ دهد.
با افزایش سن بافت های پوست کم کم حجم خود را از دست می دهند و روند افتادگی پوست آغاز می شود.

چه عواملی باعث افتادگی پوست می شود؟

لوازم آرایش : یکی از دلایل پیری زودرس و افتادگی پوست استفاده بیش از حد از لوازم آرایش است. استفاده بیش از حد از لوازم آرایش علاوه بر اینکه باعث چین و چروک و پیری زودرس می شود، علت ایجاد لک، جوش و آکنه هم در پوست هستند ، که نهایتا به پیری زودرس و افتادگی پوست منجر می شود.
دخانیات : مصرف دخانیات و سیگار و الکل باعث ایجاد چین و چروک و کدری و شل شدن پوست می شود و بعد از گذشت مدتی شما را پیرتر از آنچه که هستید نشان می دهد.
تغذیه نامناسب : رژیم غذایی نامناسب، استفاده بیش از حد از غذاهای سرخ کردنی و فست فود ها باعث تخریب پوست می شود.
کمبود خواب: یکی از عوامل مهم بی خوابی یا کم خوابی است. با کم خوابی فرصت ترمیم و بازسازی از پوست گرفته می شود و پوست دچار مشکلاتی می شود که می توان به تیرگی، سیاهی و گودی چشم اشاره کرد و در نهایت باعث تخریب پوست می شود.
کاهش وزن ناگهانی :کاهش وزن غیر اصولی باعث شل شدن بیش از حد پوست می شود. اگر در مدت زمان کوتاه، وزن زیادی از دست دهید دچار افتادگی پوست زیادی می شوید.
بارداری: باردار شدن یکی از عوامل شل شدن و افتادگی پوست است. شل شدن پوست بعد از بارداری یک امر کاملا طبیعی است. همه بانوان بعد از نه ماه بارداری به دلیل چاق و لاغر شدن ناگهانی، دچار شل شدن و ترک خوردن پوست می شوند.
افزایش سن: با افزایش سن تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش می یابد و همین امر موجب افتادگی و شلی پوست می شود.
نور خورشید :استفاده نکردن از ضد آفتاب و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث پیری و ایجاد لک در پوست می شود.

روش های درمان افتادگی پوست

پوست سالم و شاداب چهره فرد را جوان تر و پوست چروک چهره را پیرتر نشان می دهد. حتی اگر ما هیچ دخالتی در کاهش زیبایی پوستمان نداشته باشیم با افزایش سن و گذر زمان پوستمان زیبایی و شادابی گذشته را نخواهد داشت. ما به شما راهکارهایی را معرفی می کنیم که بدون جراحی این روند را به تعویق بیاندازید.
آر اف فرکشنال : به کمک امواج رادیوفرکوِنسی با سوزن های مخصوص و در تمام لایه های زیرین پوست کلاژن سازی می کند.
پی آر پی : پس از خونگیری از فرد به کمک دستگاه سانتریفیوژ پلاسمای حاوی پلاکت تغلیظ شده بدست می آید و به ناحیه ی مورد نظر تزریق می شود ، که موجب بازسازی و جوانسازی می گردد.
مزوژل های جوانساز : مزوژل ها دسته ای از داروها هستند که به میزان زیادی هیالورونیک اسید به همراه اسیدآمینه های مورد نیاز پوست جهت لیفت و جوانسازی دارند که به صورت تزریق انجام می شود.
مزوتراپی : از دارو ها و کوکتل های آماده که حاوی ویتامین ها و اسید آمینه های لازم برای پوست است استفاده و به شورت قطره ای و منتشرتزریق می شود.
کلاژن تراپی : دارویی که مختص کلاژن سازی است به شکل منتشر به تمام نواحی مورد نظر تزریق می شود.

تصمیم گیری در مورد انتخاب روش درمان به میزان افتادگی پوست، ناحیه مورد نظر، انتظار شما از درمان و نظر پزشک بستگی دارد.

برای اطلاع از هزینه هر یک از روش های فوق می توانید با شماره های موجود تماس بگیرید.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ریزش مو ارثی در مردانعلل ریزش مو ارثی در مردان

در بسیاری از مردان دلیل ریزش مو وراثت است، به مانند بسیاری از ویژگی های جسمانی که از خانواده پدری و یا مادری به ارث برده می شود وضعیت موها نیز به همین شکل است. ... ادامه مطلب

مزوژل بهترین روش جوانسازی پوستمزوژل بهترین روش جوانسازی پوست

داشتن چهره ای جذاب و زیبا بعد از استفاده طولانی مدت از ماسک آرزوی خیلی از ماست. با مزوژل های جوانساز می توانید زیبایی، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. ... ادامه مطلب

مزوژل جوانساز چیست ؟مزوژل جوانساز چیست ؟

مزوژل یکی از جدیدترین و موثرترین روش ها برای بازسازی و جوانسازی طبیعی پوست است که با تحریک کلاژن و الاستین از طریق آزادسازی هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک های پوست می شود. ... ادامه مطلب

هیرفیلر چیست ؟هیرفیلر چیست ؟

آیا از ریزش موهای خود خسته شده اید ؟ آیا روی بالشت و کف اتاقتان پر از مو خورده است ؟ اگر همچین مشکلی دارید ، هیرفیلر همان چیزی است که به رفع مشکل شما کمک می کند. پس با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین