چگونه از شلی پوست بعد از لاغری جلوگیری کنیم ؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت های پوست / رژیم لاغری همراه با پوستی شاداب

رژیم لاغری همراه با پوستی شاداب

بسیاری از افراد، زمانی که حرف از رژیم های کاهش وزن می شود، به یاد تجربیات تلخی می افتند. تجربه ی شخصی خود یا اطرافیان، که با رژیم کاهش وزن، پوست آنها افت کرده، و زیبایی و شادابی قبل از رژیم را از دست داده و این باعث واهمه از رژیم برای آنها شده است. با رعایت نکات زیر، تا حدود زیادی می توان از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کرد.

آهسته وزن كم كنید:
كاهش وزن سریع بیشترین آسیب را به كلاژن محافظ پوست وارد میكند این لایه در حفظ حالت ارتجاعی بسیار مفید بوده و ماده ای پروتئینی بوده لذا برای سنتز مجدد آن تامین حداقل انرژی در طول روز ضروری میباشد، رژیم هایی كه توسط افراد غیر متخصص و غیر متبحر اعمال میگردد، بدلیل عدم در نظر گرفتن این نكات بیشترین آسیب را به سلامت پوست و موی شما وارد خواهند نمود. متخصصین تغذیه حداكثر كاهش 2 كیلوگرم در ماه را برای چاقی های غیر بیمار گونه افراد معمولی متناسب میدانند.

به مقدار فراوان آب بنوشید:
كاهش وزن سریع به طور عمده بدلیل از دست دادن مایعات بدن میباشد كه یكی از عوارض مخرب آن جمع شدگی پوست و تیرگی آن بدلیل تجمع ملانین میباشد، نوشیدن آب حداقل 8 لیوان در روز به استثنای بیماران كلیوی و مبتلایان به پرفشاری خون، بهترین راه مقابله با آن میباشد.

از میوه ها و سبزیجات در طول روز استفاده نمایید:
ویتامینهای محلول در آب از جمله ویتامین C نقش بسیار مهمی در تضمین بازسازی كلاژن پوست دارند؛ لذا مصرف مركبات، سبزیجات برگ سبز از جمله كلم بروكلی و فلفل دلمه ای به دلیل غنی بودن از نظر اسید اسكوربیك و دارا بودن آنتی اكسیدان های قوی در طول روز میتواند محافظ پوست شما باشد.

چای سبز بنوشید:
مصرف 2-3 فنجان چای سبز در روز بدلیل داشتن آنتی اكسیدان قوی به نام كاتچینها میتواند آسیبهای ناشی از آلودگیها و استرس اكسیداتیو در بدن و پوست را بكاهد.

غذاهای آب پز بخورید و از سرخ كردنی ها بپرهیزید:
تهیه غذاها به روش بخار پز كردن و آب پز نمودن منجر به حفظ ویتامین ها و آنتی اكسیدان های طبیعی بویژه در سبزیجات میگردد، سرخ نمودن غذاها محتوای چربی و انرژی غذاها را افزوده و ویتامین E كه از دوستداران سلامت پوست است را ازبین میبرد، لذا با مصرف مواد غذایی طبیعی و بخارپز گام مهمی در مراقبت از بدن خود برداریم.

متنوع و متعادل غذا بخورید:
هریك از گروههای غذایی تامین كننده بخشی از مواد مغذی مورد نیاز ما میباشند؛ لذا با مصرف متعادل هر یك از این مواد از تامین نیازهای بدنمان اطمینان حاصل كنیم.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ریزش مو ارثی در مردانعلل ریزش مو ارثی در مردان

در بسیاری از مردان دلیل ریزش مو وراثت است، به مانند بسیاری از ویژگی های جسمانی که از خانواده پدری و یا مادری به ارث برده می شود وضعیت موها نیز به همین شکل است. ... ادامه مطلب

علل ریزش مو در زنانعلل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص میشود که فرد به طور غیرمنتظرهای، مقدار زیادی مو از دست میدهد. به طور طبیعی همهی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهیم ... ادامه مطلب

فرق مزوژل و مزوتراپیفرق مزوژل و مزوتراپی

فرق مزوژل با مزوتراپی ؟ مزوژل بهتر است یا مزوتراپی ؟ آیا مزوژل و مزوتراپی با هم فرق دارند ؟ ... ادامه مطلب

جوانسازی دور چشم با مزوژلجوانسازی دور چشم با مزوژل

شایع ترین علت بروز این مشکل وجود رنگدانه بیش از حد در ناحیه اطراف چشم است که در میان افراد آسیایی شایع است. در این افراد به علت نازکی پوست زیر چشم رنگدانه های موجود در پوست مشخص تر است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین