دکتر مهین عباسپور | پوست ، مو ، زیبایی و لیزر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری های پوستی
ملاسما

ملاسما یا لک های بارداری یکی از مشکلاتی است که اکثر مادرها در دوران بارداری تجربه می کنند، گاهی این لک ها در پایان بارداری از بین می رود و گاهی هم تا ماه ها و سال ها روی صورت باقی می ماند.

اگزما تماسی

این نوع اگزما التهاب پوستی است و با تماس ماده تحریک کننده خارجی مشاهده می شود.ماده محرک در اثرتاثیر بر پوست توکسین ایجاد می کند یا باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می شود که در نتیجه هر دو حالت با واکنش التهابی ،اگزما تماسی بروز می کند.

درمان زرد زخم

زرد زخم توسط باکتری های استرپتوکوک پیوژن و استافیلوکوک اورئوس ایجاد می شود.این باکتری ها درگلو و بینی هستند ودر بعضی شرایط مثل زخم یا بریدگی یا خراش فعال شده و مسبب بیماری می شوند.البته تشخیص بیماری زرد زخم در مشاوره با پزشک به آسانی صورت می گیرد.

مشکلات پوست در افراد دیابتی

بیماری دیابت همه قسمت های بدن از جمله پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی اولین نشانه این بیماری در پوست ظاهر می شود.

درماتیت تماسی

دراثر تماس با ماده تحریک کننده خارجی این نوع التهاب پوستی ایجاد می شود.ماده محرک به دو صورت می تواند باعث بروز این درماتیت شود

زرد زخم چیست

زرد زخم یک نوع عفونت باکتریایی است که در سطح پوست ایجاد می شود و بسیار واگیردار است.این بیماری به شکل جوش های ریز چرکی با پوسته های عسلی رنگ و گاه به شکل زخم و یا تاول روی پوست ایجاد می شود.

دیابت و مشکلات پوست

دیابت بر قسمت های مختلف بدن تأثیر می گذارد و حتی مشکل پوستی می تواند اولین علامت ایجاد بیماری دیابت باشد.

درماتیت دست

درماتیت دست بیماری حاد و مزمن اگزمایی است که پشت و روی پوست دست را درگیر می کند. درماتیت دست یک اختلال پوستی شایع است که درهر سنی حتی خردسالی هم بروز می کند و درافرادی که سابقه ی ابتلا به اگزمای آتوپیک دارند احتمال بروز آن بیشتر است.

تبخال چیست

تبخال در اثرویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود و می تواند نواحی مختلف صورت مثل لب، چانه ، گونه، داخل بینی، و گاهی روی لثه یا سقف دهان را درگیر کند.تبخال همراه با درد، سوزش یا خارش است ومعمولاً بعد از ۷ تا ۱۰ روز بهبود می یابد.

اگزما

اگزما همان التهاب پوستی است که با خارش و خشکی و قرمزی پوست همراه می باشد.این بیماری مسری نیست و درمان آن بستگی به شدت بیماری و میزان استعداد فرد برای ابتلا به این بیماری دارد.

درمان رزاسه

عواملی همچون استرس، حمام گرم، سونا، بخار آب، تغییرات ناگهانی دما، استفاده از کرم ها ی چرب ، مصرف بعضی مواد غذایی تند، قهوه، محصولات لبنی پرچرب، مواد غذایی سرخ کردنی، غذاهای فراوری شده مانند سوسیس و کالباس، نوشیدنی های خیلی داغ و گازدار،بی خوابی و انجام ورزش های سنگین باعث تشدید این بیماری می شود

آکنه رزاسه

آکنه رزاسه بیماری نسبتا شایعی است که با التهاب و قرمزی موقت یا دائمی روی پوست دیده می شود. رگ های خونی گشاد شده و پرخونی صورت ، جوش های قرمز وپوست ملتهب جز نشانه های شایع این بیماری است.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین