دکتر مهین عباسپور | پوست ، مو ، زیبایی و لیزر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / علل ریزش مو و درمان آن
ریزش مو در زنان

به طور طبیعی همه‌ی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست می‌دهیم. ریزش موها بخشی از چرخه‌ی طبیعی رشد مو است.

ریزش مو در دوران بارداری

طبق تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در دوران بارداری تغییرات بسیاری در بدن زن اتفاق می افتد که تغییر در حالت موها یکی از این تغییرات می باشد.

ریزش موی سکه ای چیست

ریزش مو امروزه افراد زیادی را در بازه های سنی مختلف درگیر کرده است. متاسفانه تعداد زیادی از خانم‌ها و یا آقایان زمانی متوجه ریزش موی خود می‌شوند که مق

ریزش مو یا آلوپسی آندروژنیک چیست؟

ريزش مو در زنان با گذر زمان و افزایش سن امری طبیعی است و اصولا بعد از دهه ٢٠ و٣٠ شروع مى شود. تعداد زیادی از زنان بعد از یائسگی دچار ریزش مو می‌شوند.

هر آنچه درباره ی پی آر پی مو باید بدانید

مهمترین عامل در یک پی آر پی موفق انتخاب کیت مناسبی است که بعد از سانتریفیوژ پلاسمایی با بیشترین غلظت پلاکت و عاری از گلبول قرمز را از خون جدا سازد این روش نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه باعث رشد مجدد مو شده و به تعداد و ضخامت تارهای مو نیز می افزاید

فرق هیرفیلر و مزوتراپی

در این متن قصد داریم در خصوص مقایسه مزوتراپی و هیرفیلر صحبت کنیم تا شما بتوانید بهترین روش را برای جلوگیری از ریزش مو انتخاب کنید. اغلب افراد امروزه با مشکل ریزش مو مواجه شده اند و به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین نتیجه هستند.

مزوتراپی مو

امروزه به دلیل شرایط محیطی، آلودگی آب و هوا، استرس و تنش های روحی، بیماری های مختلف و کرونا و اختلالات خواب تعداد کمی از ما از وضعیت موهای خود راضی هستیم. همه این موارد روی زیبایی ما تاثیر مهمی می گذارد و موی سر تاثیرات مهمی در زیبایی و آراستگی ظاهری ما دارد.

علل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص میشود که فرد به طور غیرمنتظرهای، مقدار زیادی مو از دست میدهد. به طور طبیعی همهی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهیم

علل ریزش مو ارثی در مردان

در بسیاری از مردان دلیل ریزش مو وراثت است، به مانند بسیاری از ویژگی های جسمانی که از خانواده پدری و یا مادری به ارث برده می شود وضعیت موها نیز به همین شکل است.

وراثت شایع ترین عامل ریزش مو در مردان

اگر شما هم بیش از 50 تا 100 عدد تار مو در روز از دست می دهید و یا در مدت زمان سه تا 6 ماه متوجه شدید موهایتان نسبت به گذشته کم شده،باید به دنبال درمان بروید.

فرایند ریزش مو

برای درک بهتر فرایند ریزش موها، باید ابتدا مراحل رشد طبیعی موها را بدانیم. مو از قسمت فولیکول شروع به رشد می کند. فولیکول مو یک ساختار مانند کیسه است که در لایه زیرین پوست قرار دارد.

مزوتراپی چیست ؟

فولیکول مو نقش اساسی در میزان حجم موی شما دارد و کم شدن جریان خون و مواد مغزی مو به ریزش مو ختم میشود. کمبود مواد مغزی ضروری و به هم خوردن تعادل هورمون ها بر فولیکول مو تاثیر می گذارد.

ماینوکسیدیل و عوارض آن

تنها دارویی که در حال حاضر برای ریزش مو از نظر علمى ثابت شده است داروی ماینوکسیدیل است. ماینوکسیدیل به خصوص برای افرادی که در قسمت های خاص مانند فرق سر دچار ریزش مو شده اند، بسيار موثر است.

طاسی و کم مویی

آيا افراد بسيار كم مو و طاس مى توانند براى درمان از روش پى آر پى به جاى كاشت مو استفاده كنند؟

تفاوت روش مزوتزاپی و پی آر پی در درمان ریزش مو

تفاوت دو روش درمانى مزوتراپی و پی آر پی و اينكه كدام روش بهتر است ؟

ریزش مو بعد از زایمان

در دوران بارداری به دليل تغييرات هورمونى حجم مو افزايش مى يابد ولى بعد از زايمان به دليل افت هورمون استروژن مادران عزیز دچار ريزش مو شديدی را تجربه می کنند كه بطور نرمال بعد از ٦ ماه قطع مى شود.

ریزش مو آندروژنیک در آقایان

ريزش مو آندروژنيك يا همان ريزش مورثى و وابسته به هورمون مردانه شايع ترين علت كم مويى در آقايان است.

ریزش مو بعد از زایمان

ریزش مویی که با بارداری در ارتباط است معمولا پس از زایمان صورت میگیرد. دراقع در طول دوران حاملگی شمار زیادی از موها وارد مرحله استراحت شده و معمولا پس از تولد نوزاد است که ریزش آنها آغاز میشود. این وضعیت چندان حاد و نگران کننده نیست زیرا به طاسی دائمی یا ریزش مو سکه ای در سر نمیشود.

ریزش چه تعداد مو روزانه طبیعی است؟

ریزش مو همیشه غیرعادی نیست و روزانه تعدادی از موهای همه ما می ریزد و تعدادی مو جایگزین آنها می شود، اما این عدد برای همه ی افراد یکسان نیست

نقش پلاکت ها در پی آر پی

يكى از سلول هاى مهم خونى پلاكت ها هستند كه نقش اصلى آنها جلوگيرى از خونريزى و انعقاد خون در بدن است.

انواع ريزش مو در زنان

ريزش مو در خانم ها بيشتر از مردان دچار تغييرات دوره ای است، مثلا در فصل خاص ريزش مو شديد شده و ممکن است هر سال اين روند تکرار شود وهمچنمین به دلیل تغییرات هورمونی که بعد از زايمان و بعد از يائسگی اتفاق می افتد دچار ریزش مو شدید می شوند و مو زيادی از دست می دهند.

ریزش مو آندروژنیک در زنان

یکی از علل شایع ریزش مو در زنان ریزش موی آندروژنیک است که از پدر یا مادر به ارث می رسد.در این افراد میزان تستوسترون یا همان هورمون مردانه بالاتر از حد نرمال است.

کمبود زینک و ریزش مو

کمبود روی یکی از مشکلات تغذیه ای شایع در کشور ما محسوب می شود.در کشورهای درحال توسعه مانند ایران، نان بخش مهمی از وعده های غذایی است.با توجه به اینکه بخش اعظم روی در سبوس گندم است انتظار می رود کمبود روی در ایران به دلیل استفاده از نان سفید که فاقد سبوس است عمومیت داشته باشد.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین