PageTitle
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست / منافذ باز پوستی یا پوست پرتقالی

منافذ باز پوستی یا پوست پرتقالی

داشتن پوست صاف و یکدست، بدون چروک و منافذ باز امروزه با روش های زیادی که وجود دارد، دیگر آرزوی دست نیافتنی نیست. داشتن اسکار آکنه یا جای جوش و منافذ باز باعث می شود پوست بدون آرایش زیبایی کافی را نداشته باشد و یا حتی بعد از آرایش هم پوست جذابیت نداشته باشد. اگر دنبال راه چاره ای برای بستن و کوچک کردن منافذ باز پوست خود هستید، در این مطلب سعی داریم راهکارهای لازم برای رهایی و کوچک کردن منافذ باز پوست را به شما توضیح دهیم.

در پوست بعضی افراد روزنه های ریزی وجود دارد که یکدست بودن و زیبایی پوست را از بین برده است. این روزنه‌ها همان منافذ باز پوست هستند. این منافذ زمانی مشکل ساز می شوند که بیش از اندازه باز شوند و ظاهر پوست را تغییر دهند. منافد باز پوست محل فولیکول های مو هستند که چربی از آن ناحیه خارج می‌شود. از طرف دیگر این منافذ محل تجمع باکتری و چربی هستند. تجمع چربی، آلودگی، سلول‌های مرده پوست و مواد زائد در این منافذ پوست را مستعد بروز آکنه و جوش‌های سرسیاه و سرسفید می‌کند.

علت ایجاد منافذ باز پوست :

آسیب ناشی از نور خورشید
عوامل ژنتیکی
اسکار آکنه
افزایش سن
داشتن پوست چرب و کنترل نکردن چربی
نداشتن روتین پوستی مناسب
از بین رفتن رطوبت پوست
تغذیه نامناسب
استفاده از شوینده‌های نامناسب

کوچک کردن منافذ باز پوست

برای درمان منافذ باز پوست، روش‌های متعددی وجود دارد که در زیر به آنها می‌پردازیم.
هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست دقت کنید. زیرا استفاده از محصولاتی که چربی و سبوم پوست را به طور کامل از بین می‌برند، در بلند مدت به ضرر پوست شما تمام می‌شود. چون پوست را تحریک و آسیب‌پذیر می‌کنند. در این محصولات مواد فعالی مانند اسید سالیسیلیک وجود دارد که لایه بیرونی پوست را از بین می‌برد و باعث خشکی شده و منافذ پوست کوچک‌تر به نظر می‌رسند. اما اگر پوست شما زیادی خشک شود، غدد چربی برای بازیابی رطوبت از دست‌رفته، تولید سبوم را افزایش می‌دهند. بنابراین منافذ مجدداً بزرگ به نظر می‌رسند!
همچنین، مطمئن شوید که مواد آرایشی و محصولات بهداشتی، مورد استفاده‌تان غیرکمدوژنیک هستند. یعنی بر پایه آب ساخته می‌شوند. اگر پوستی چرب دارید، نباید زیاد از محصولات کمدوژنیک استفاده کنید. چربی بیش از حد باعث بزرگ شدن منافذ پوستی می‌شود.
پوست خود را تمیز کنید.
آبرسانی و حفظ رطوبت پوست فراموش نشود.
از ضد آفتاب مخصوص پوست چرب در همه شرایط استفاده شود.
قبل از خواب حتما آرایش از روی پوست پاک شود و از شوینده‌های مخصوص پوست‌تان استفاده شود.
اما باید بدانید به طور کلی درمان منافذ باز فقط با رعایت کردن موارد بالا و یا استفاده از کرم‌ها، ماسک‌ها و ... به تنهایی امکان پذیر نیست و امروزه روش‌های متعددی برای کوچک کردن منافذ باز پوست و یا پوست پرتغالی وجود دارد که به راحتی این مشکل را حل می‌کنند.
میکرودرم ابریژن
در این روش برای بستن منافذ باز پوست به کمک دستگاه مخصوص لایه‌برداری، کریستال های دستگاه در سطح پوست پاشیده می شوند و با مکش آنها توسط دستگاه سطح پوست لایه برداری می گردد ، با سایش آرام دستگاه لایه‌های شاخی و مرده از سطح پوست برداشته شده و باعث افزایش شفافیت و قوام پوست می‌شود. از میکرودرم ابریژن می‌توان برای درمان چین و چروک‌های ظریف پوست، آکنه و جوش‌های زیرپوستی و سرسیاه، جای جوش، چربی زیاد و منافذ باز پوست، لک‌های حاملگی و لک‌های ناشی از آفتاب و همچنین کراتوزپیلاریس یا پوست مرغی استفاده کرد.

مزوتراپی منافذ باز پوست
مزوتراپی منافذ باز پوست با تزریق مواد معدنی ، ویتامین و داروهای خاص به لایه های بالایی پوست انجام می شود ، در این روش برای بستن منافذ باز پوست یک ترکیب دارویی خاص تهیه می شود و از طریق تزریق های کوچک به پوست وارد می گردد ، این ترکیبات دارویی پوست را بازسازی کرده و به آن کمک خواهد کرد تا کلاژن و الاستین بیشتری جهت ترمیم خود تولید نماید .

تاثیر مزوژل در درمان منافذ باز پوست
مزوژل های جوانساز در درمان منافذ باز پوست تاثیر بسیار چشم گیری دارند و در مطب دکتر عباسپور تزریق می شود. مزوژل با تحریک کلاژن و الاستین از طریق آزاد سازی آهسته هیالورونیک اسید ، خطوط ریزو چین وچروک های پوست را بهبود بخشیده و باعث آبرسانی و سفت شدن قوام پوست و لیفت صورت و از بین رفتن منافذ باز پوست می شود.

همچنین در مطب دکتر عباسپور می‌توانید از روش‌ آر اففرکشنال هم برای درمان منافذ باز پوست استفاده کنید.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی (PRP) صورت چیست ؟پی آر پی (PRP) صورت چیست ؟

پیر شدن پوست به دلیل عدم تعادل بین نرخ تخریب و بازسازی سلول های پوستی و کلاژن است. در جوانسازی به روش پی آر پی با کیت سوییسی رژن لب از طریق تزریق پلاسما ... ادامه مطلب

علل ریزش مو ارثی در مردانعلل ریزش مو ارثی در مردان

در بسیاری از مردان دلیل ریزش مو وراثت است، به مانند بسیاری از ویژگی های جسمانی که از خانواده پدری و یا مادری به ارث برده می شود وضعیت موها نیز به همین شکل است. ... ادامه مطلب

مزوژل بهترین روش جوانسازی پوستمزوژل بهترین روش جوانسازی پوست

داشتن چهره ای جذاب و زیبا بعد از استفاده طولانی مدت از ماسک آرزوی خیلی از ماست. با مزوژل های جوانساز می توانید زیبایی، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. ... ادامه مطلب

علل ریزش مو در زنانعلل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص میشود که فرد به طور غیرمنتظرهای، مقدار زیادی مو از دست میدهد. به طور طبیعی همهی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهیم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین