PageTitle

جوش های زیرپوستی

جوش های سر سیاه و زیر پوستی شاید از دور دیده نشوند، ولی وقتی روی پوست دست می کشید، کاملا برجستگی شان احساس می‌شود. جوش زمانی به وجو می‌آید که منافذ پوست با چربی و سلول‌های مرده بسته شوند. جوش‌‌های زیر پوستی یکی از مشکلات شایع پوستی است که تقریبا همه افراد آن را در سنین مختلف تجربه می کنند. جوش‌های زیر پوستی و سرسیاه ترکیبی از چربی، آلودگی و باکتری هستند که زیر پوست جمع شدند و نتوانستند خودشان را به سطح پوست برسانند.

جوش سر سیاه چیست ؟

جوش های سرسیاه یا کومدون ها برآمدگی های کوچک سفید یا تیره ای هستند که در زیر پوست به وجود می آیند و حالت برجستگی به پوست می دهند. جوش های زیر پوستی در مناطقی از پوست که غدد چربی بیشتری دارند مانند پیشانی، چانه و بینی افراد دیده می‌شوند.

دلایل به وجود آمدن جوش‌های سر سیاه

جوش های سر سیاه در اثر بسته شدن دهانه های باز فولیکول های مو، در سطح پوست شکل می گیرند. هر فولیکول از یک مو و یک غده چربی تشکیل شده است. غده چربی وظیفه تولید چربی طبیعی مورد نیاز برای نرمی و حفاظت از موها را بر عهده دارد. این چربی تحت عنوانسبیومشناخته می شود که به نرمی سطح پوست فرد نیز کمک می کند.
سلول های مرده و چربی های جمع شده در دهانه های باز فولیکول ها در سطح پوست، برآمدگی هایی تحت عنوان کمدون یا جوش سر سیاه را ایجاد می کنند. اگر پوست پوشش دهنده این برآمدگی بسته باقی بماند، جوش های سر سفید شکل می گیرند. این در حالی است که در صورت باز بودن این پوست و قرار گرفتن منافذ در معرض هوا، جوش های سر سیاه شکل می گیرند. تغییرات هورمونی نقش مهمی در تجمع چربی و ایجاد جوش‌های زیر پوستی دارد.

علت های زیادی برای به وجود آمدن جوش های سرسیاه یا کمدون‌ها وجود دارد که در زیر به بخشی از آن‌ها اشاره می کنیم :
نداشتن روتین پوستی
دهیدراته یا کم آب بودن پوست
استفاده از محصولات نامناسب با نوع پوست
اختلالات هورمونی
استرس و اضطراب
استفاده از لوازم آرایش چرب
تولید بیش از حد چربی بدن
شرایط آب و هوایی مانند آلودگی و رطوبت بالای هوا

چگونه از جوش سرسیاه جلوگیری کنیم ؟

با داشتن روش مناسب مراقبت از پوست ، شستسشوی مناسب پوست ، پاک کردن لوازم آرایش هنگام خواب، استفاده از محصولات پوستی فاقد چربی و رعایت کردن رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان می توانید تا حدود زیادی از بروز جوش های سرسیاه جلوگیری کنید.

درمان جوش های زیر پوستی و سرسیاه

باید بدانید که فشار دادن یا کندن آکنه و جوش‌ها کار نادرستی است زیرا هنگامی که پوست تحریک شود، غدد چربی فعال شده چربی بیشتری تولید می‌کند، در نتیجه جوش‌های سرسیاه بیشتری تولید می‌کند و همچنین باعث ایجاد آکنه اسکار یا جای جوش روی پوست می‌شود.

میکرودرم ابریژن

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن جوش های سرسیاه انجام میکرودرم ابریژن است. در روش ميکرودرم ابريژن کل پوست را در معرض تماس با يک ماده معدني بي ضرر که همان پودر اکسيد آلومينيوم مي باشد قرار مي دهند که اين پودر با داشتن کريستال هاي ريز باعث مي شود که پوست ساييده شده و بافت هاي مرده از بين برود.

فیشیال
یکی از پیشنهادهای ما به افرادی که دارای جوش های سرسیاه هستند، انجام فیشیال تخصصی ماهیانه می باشد که به درمان جوش‌های سرسیاه و پاکسازی صورت کمک می کند.

مزوتراپی صورت با داروی ضد جوش

افرادی که پوست چرب دارند یا جای جوش زیادی روی صورت خود دارند و یا پوست صورتشان مستعد جوش زدن است می‌توانند از مزوتراپی ضد جوش استفاده کنند. در مطب دکتر عباسپور بعد از انجام میکرودرم ابریژن، برای جلوگیری از ایجاد جوش، داروی مخصوص ضد جوش با سوزن نازکی بعد از بی حسی به پوست تزریق می‌شود که از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری می کند و همچنین در صورت لزوم داروی مخصوص جهت از بین بردن جای جوش هم تزریق می شود که مخصوص کسانی است که آکنه اسکارهای فراوانی روی پوست خود دارند و یا جای بریدگی، زخم و ساییدگی روی صورتشان وجود دارد.

جهت اطلاع از هزینه‌های خدمات مطب می‌توانید با شماره‌های موجود تماس بگیرید و یا با ما در تلگرام همراه باشید.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فرق مزوژل و مزوتراپیفرق مزوژل و مزوتراپی

فرق مزوژل با مزوتراپی ؟ مزوژل بهتر است یا مزوتراپی ؟ آیا مزوژل و مزوتراپی با هم فرق دارند ؟ ... ادامه مطلب

مزوژل بهترین روش جوانسازی پوستمزوژل بهترین روش جوانسازی پوست

داشتن چهره ای جذاب و زیبا بعد از استفاده طولانی مدت از ماسک آرزوی خیلی از ماست. با مزوژل های جوانساز می توانید زیبایی، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. ... ادامه مطلب

مزوژل جوانساز چیست ؟مزوژل جوانساز چیست ؟

مزوژل یکی از جدیدترین و موثرترین روش ها برای بازسازی و جوانسازی طبیعی پوست است که با تحریک کلاژن و الاستین از طریق آزادسازی هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک های پوست می شود. ... ادامه مطلب

هیرفیلر چیست ؟هیرفیلر چیست ؟

آیا از ریزش موهای خود خسته شده اید ؟ آیا روی بالشت و کف اتاقتان پر از مو خورده است ؟ اگر همچین مشکلی دارید ، هیرفیلر همان چیزی است که به رفع مشکل شما کمک می کند. پس با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین