PageTitle

انواع لک

انواع لک :
در اینجا می خواهیم درباره علل ایجاد لک و انواع آن توضیح مختصری بدهیم.
به بخش هایی از پوست که به دلایلی مانند آفتاب سوختگی ، افزایش سن ، اختلالات هورمونی ، آکنه و جراحات ، کک و مک وبارداری دچار تغییر رنگ می شوند ، لک گفته می شود. البته دلایلی که ذکر شد علل رایج ایجاد لک هستند.

لک های ناشی ازآفتاب سوختگی :
این نوع لک های به دو رنگ قهوه ای و سفید روی پوست ایجاد می شوند. لک سفید نوعی حساسیت به اشعه UV خورشید است و اغلب برای درمان آن باید صبور بود. اما لک های قهوه ای راحت تر درمان می شوند.

لک های ناشی از افزایش سن :
خیلی از افراد با افزایش سن دچار لک هایی با اندازه های متفاوت در جاهای مختلف بدن می شوند که گاهی به آنها لک های بدی نیز می گویند. احتمال می رود که با مشکلات کبدی در ارتباط باشد. این نوع لک ها از افزایش رنگدانه ها در معرض نور خورشید ایجاد می شود. این لک ها سطحی هستند ولی اگر خارش ، سوزش و بادرد همراه بودند حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

لک های ناشی از اختلالات هورمونی :
نارسایی غدد فوق کلیوی ، پرکاری تیروئید ، داروهای ضدبارداری خوراکی، میزان بالای کورتیکواستروئیدها در خون موجب اختلالات هورمونی و در نتیجه ایجاد لک روی پوست می شوند.

لک های بجا مانده از آکنه وجراحات :
جوش در واقع نوعی التهاب است و انواع مختلفی دارد. اغلب جوش هایی که موجب فرورفتگی و لک می شوند از نوع پاپول ، پوسچول و یا کیستیک هستند، که اغلب متورم ودردناک و ملتهب می باشند . فشار دادن این نوع جوش ها و تخلیه آنها باعث ایجاد لک و اسکار می شود. جالب است بدانید وقتی زخمی روی پوست ایجاد می شود بدن برای ترمیم بافت و سلول گاهی ملانین بیش از اندازه تولید می کنید و ملانین همان چیزی ست که مسئول رنگدهی به پوست شماست و همین ملالین بیش از حد نیاز ایجاد لک می کند.

کک و مک :
کک و مک یا لکه قهوه‌ای عبارت است از یک خال یا لکه تیره ‌رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود. کک و مک به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای‌رنگ است که در افراد دارای پوست روشن، موی بلوند یا قرمز و چشم‌ روشن ها به وجود می آید. این لکه‌ها معمولا از بدو تولد همراه این افراد هست و معمولاً در تابستان زیاد و در زمستان به خودي خود محو یا کم می‌شوند.

لک های بارداری یا ملاسما :
اغلب خانم ها در دوران بارداری در اثر افزایش هورمون های استروژون و پروژسترون دچار لک های تیره تر از حالت عادی و به صورت محدوده های نامشخص یا اصطلاحا جغرافیایی می شوند که اکثرا بعد از زایمان تیرگی زاید آنها کم می شود و به مرور از بین می روند ولی در بعضی از افراد این لک ها نیاز به درمان دارد.

به طور کلی علل ایجاد اکثر لک ها نورخوشید ، هورمون و ژنتیک است. استفاده از ضدآفتاب توصیه ی همیشگی پزشکان است پس از آن و خواص فوق العاده ی آن غافل نشوید. اکثر لک ها درمان دارند فقط کافی ست کمی حوصله کنید. مزوتراپی یکی از روش هایی ست که به درمان سریع لک کمک می کند . در این روش با تزریق داروهای روشن کننده بر روی لک ها، باعث کمرنگ شدن و در نهایت از بین رفتنشان می شود.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ریزش مو ارثی در مردانعلل ریزش مو ارثی در مردان

در بسیاری از مردان دلیل ریزش مو وراثت است، به مانند بسیاری از ویژگی های جسمانی که از خانواده پدری و یا مادری به ارث برده می شود وضعیت موها نیز به همین شکل است. ... ادامه مطلب

پی آر پی (PRP) صورت چیست ؟پی آر پی (PRP) صورت چیست ؟

پیر شدن پوست به دلیل عدم تعادل بین نرخ تخریب و بازسازی سلول های پوستی و کلاژن است. در جوانسازی به روش پی آر پی با کیت سوییسی رژن لب از طریق تزریق پلاسما ... ادامه مطلب

مزوژل جوانساز چیست ؟مزوژل جوانساز چیست ؟

مزوژل یکی از جدیدترین و موثرترین روش ها برای بازسازی و جوانسازی طبیعی پوست است که با تحریک کلاژن و الاستین از طریق آزادسازی هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک های پوست می شود. ... ادامه مطلب

فرق مزوژل و مزوتراپیفرق مزوژل و مزوتراپی

فرق مزوژل با مزوتراپی ؟ مزوژل بهتر است یا مزوتراپی ؟ آیا مزوژل و مزوتراپی با هم فرق دارند ؟ ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین