PageTitle

خشکی پوست و درمان آن

خشکی پوست

اگر شما هم بعد از هر بار شستن پوست و استحمام احساس می کنید پوستتان کشیده می شود و خشک شده است، باید بدانید حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است. خشکی پوست می تواند به مرور زمان باعث کدر شدن، افزایش چین و چروک و تسریع روند پیری پوست شود.
درصورتی که برای تشخیص علت و درمان خشکی پوست به دنبال دکتر پوست و مو هستید، می‌توانید از طریق شماره های موجود با مطب دکتر عباسپور تماس بگیرید و برای تعیین وقت حضوری اقدام کنید.
خشکی پوست یک مشکل پوستی رایج است و در تمام سنین ممکن است رخ دهد. مراقبت از پوست به عنوان بیرونی ترین لایه بدن بسیار با اهمیت است. حفظ سلامت، شادابی و زیبایی پوست از اولویت های است که باید به آن توجه کنیم. آبرسانی و رطوبت رسانی برای سلامتی و شادابی پوست در همه گروه های سنی واجب ولازم است. اگر رطوبت پوست را به خوبی حفظ کنید و لایه های پوست را مرطوب نگه دارید، پوست خوبی خواهید داشت و روند کلاژن سازی را افزایش می دهد..

علت خشکی پوست چیست ؟

آب و هوای خیلی گرم یا خیلی سرد، شوینده ها و صابون ها، پاک کننده های قوی و دوش گرفتن با آب بسیار گرم به مدت طولانی و نور خورشید می تواند باعث خشک شدن پوست شود. بیماری هایی مانند دیابت، کم کاری و پر کاری تیروئید، اگزما، پسوریازیس، رژیم های سخت غذایی و ... ممکن است باعث خشکی پوست شود.

علائم خشکی پوست

خشکی پوست ممکن است با علائم زیر همراه باشد :
- خارش
- ترک خوردن
- قرمز شدن
- پوسته پوسته شدن
- زبر شدن
- کشیدگی پوست به خصوص بعد از استحمام

اگر مستعد خشکی پوست یا پوسته پوسته شدن هستید، به نکات زیر توجه کنید:

نوشیدن آب :

یکی از راحت ترین کارها برای مرطوب نگه داشتن پوست و هیدراته کردن بدن، نوشیدن آّب است ، که علاوه بر پوست برای سلامتی قلب و کلیه هم بسیار مفید می باشد و شما می توانید با نوشیدن آب کافی بدنتان را هیدراته کنید.

صابون و شوینده با قدرت پاک کنندگی بالا:

افرادی که پوست خشک دارند بهتر است از شوینده های ملایم و طبیعی استفاده کنند و یا از صابون هایی که مواد شیمیایی قوی دارند استفاده نکنند تا چربی طبیعی پوست را از بین نبرند.

حمام آب داغ:

آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می برد. پس مدت زیادی را در حمام و زیر دوش آب گرم سپری نکنید.

ضد آفتاب :

کرم ضد آفتاب به عنوان روتین پوست باید همیشه استفاده شود. اگر ضد آفتاب استفاده نکنید دچار خشکی پوست، کک ومک و پیری پوست می شوید. توجه کنید که ضد افتاب در همه روزهای سال، چه درتابستان و چه در زمستان، حتی در روزهایی که هوا بارانی است و هیچ آفتابی وجود ندارد باید استفاده شود. همچنین به یاد داشته باشید که هر دو ساعت باید ضد آفتابتان را تمدید کنید.

مرطوب کننده :

استفاده از مرطوب کننده برای درمان خشکی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است برای درمان خشکی پوست، به خصوص پس از استحام از مرطوب کننده هایی که آبرسانی می کنند ، استفاده کنید.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ریزش مو ارثی در مردانعلل ریزش مو ارثی در مردان

در بسیاری از مردان دلیل ریزش مو وراثت است، به مانند بسیاری از ویژگی های جسمانی که از خانواده پدری و یا مادری به ارث برده می شود وضعیت موها نیز به همین شکل است. ... ادامه مطلب

علل ریزش مو در زنانعلل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص میشود که فرد به طور غیرمنتظرهای، مقدار زیادی مو از دست میدهد. به طور طبیعی همهی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهیم ... ادامه مطلب

پی آر پی (PRP) صورت چیست ؟پی آر پی (PRP) صورت چیست ؟

پیر شدن پوست به دلیل عدم تعادل بین نرخ تخریب و بازسازی سلول های پوستی و کلاژن است. در جوانسازی به روش پی آر پی با کیت سوییسی رژن لب از طریق تزریق پلاسما ... ادامه مطلب

فرق مزوژل و مزوتراپیفرق مزوژل و مزوتراپی

فرق مزوژل با مزوتراپی ؟ مزوژل بهتر است یا مزوتراپی ؟ آیا مزوژل و مزوتراپی با هم فرق دارند ؟ ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین