PageTitle
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / علل ریزش مو و درمان آن / هر آنچه درباره ی پی آر پی مو باید بدانید

هر آنچه درباره ی پی آر پی مو باید بدانید

هر آنچه درباره ی پی آر پی مو باید بدانید

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که هم آقایان و هم خانم ها را در سنین مختلف آزار می دهد. این ریزش مو می تواند علل مختلفی داشته باشد. دراکثر موارد راه های زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد اما همه چیز به علت ریزش موی افراد بستگی دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره می کنیم:
- تاثیرات بارداری در ریزش مو
- ریزش مو با مصرف بیش از حد ویتامین آ
- کمبود پروتین
- الگوی تاسی در مردان متاثر ژنتیک
- تاثیر وراثت در ریزش مو
- اختلالات هورمونی در زنان
- فشارهای احساسی و استرس
-بی خوابی و اختلال در خواب
- کم خونی و فقر آهن
- کم کاری تیرویید
- کمبود ویتامین ب
- بیماری های خود ایمنی
- کاهش وزن شدید
- سندروم تخمدان پلی کیستیک
- مصزف قرص های ضد افسردگی
- بیش از حد فرم و مدل دادن به موها
- افزایش سن
- استفاده از داروهای استرویید آنابولیک که ورزشکاران برای عضله سازی استفاده می کنند
- ریزش مو بعد از کرونا
- ریزش مو بعد از کاشت

پی آر پی چیست؟

پی آر پی روش درمانی کم مویی و ریزش مو با نام اختصاری - پلاسمای غنی از پلاکت((PRP یا Platelet- Rich Plasma است. در این روش پلاسمای غنی از پلاکت طی فرآیند ساده خون گیری با کمک کیت استاندارد و سانتریفیوژ از خون خود فرد جدا می شود. پلاکت ها حاوی شش فاکتور مهم رشد هستند که باعث ترمیم و رشد مجدد فولیکول های مو می شوند. این روش نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه باعث رشد مجدد مو شده و به تعداد و ضخامت تارهای مو نیز می افزاید.
مهمترین عامل در یک پی آر پی موفق انتخاب کیت مناسبی است که بعد از سانتریفیوژ پلاسمایی با بیشترین غلظت پلاکت و عاری از گلبول قرمز را از خون جدا سازد.
در نظر داشته باشید این روش برای جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد کمک بسیاری به شما می کند ولی برای جواب دهی بهتر حتما دوره ی درمان خود را طبق نظر پزشک تکمیل کنید.

چه کسانی برای پی آر پی مناسب نیستند؟
- کسانی که به اختلالات ایمنی خصوصا سرطان دچار هستند. اگر هم درمان شده باشند با از پزشک معالج خود برگه تایید انجام پی آر پی داشته باشند.
- کسانی که دارای عفونت فعال در ناحیه تزریق هستند.
- افرادی که دارای اختلالات پلاکت و خونی هستند.
- افرادی کم خونی شدید دارند.
- خانم های باردار
- افرادی که مدتی زیادی از ریزش موهایشان گذشته و دچار طاسی شده اند.

مراحل انجام پی آر پی :
قبل از تزریق کف سر با کرم موضعی بی حس می شود. بعد از 30 دقیق انتظار کف سر تمیز و ضد عفونی شده و تزریق را باسوزن های بسیار ریز و نازک به پوست سر شروع می کنیم. زمان تزریق بسیار کوتاه و سریع و بدون درد است. تمام مراحل تزریق توسط پزشک برای شما انجام می شود .

نکات قبل از انجام پی آر پی :
از 24 ساعت قبل از انجام کار از خوردن آسپرین و داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید. بهتر است روز تزریق قهوه ، نسکافه ، انواع دمنوش های گیاهی ننوشید. روزی که برای تزریق تشریف میارید از انواع حالت دهنده های مو و تاپیک استفاده نکنید . شب قبل از تزریق سر و موهای خود را بشویید این کار باعث می شود موقع تزریق درد کمتری احساس کنید ، ما قبل از انجام کار کف سر را ضدعفونی میکنیم.

نکات بعد از انجام پی آر پی :
بعد از انجام پی آر پی تا 24 ساعت از حمام رفتن و ورزش کردن اکیدا خودداری کنید. در این روش از شما خون گرفته می شود و حین تزریق خونریزی هم دارید ، بعد از انجام کار خوردن گوشت قرمز در احیای خون از دست رفته ی شما و حال عمومی خودتان موثر است. شانه کردن مو در مدت 24 ساعت انتظار شما برای شستشو مانعی ندارد. از استعمال دخانیات (سیگار و قلیان و ...) و خوردن مایعات الکی خودداری کنید.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی (PRP) صورت چیست ؟پی آر پی (PRP) صورت چیست ؟

پیر شدن پوست به دلیل عدم تعادل بین نرخ تخریب و بازسازی سلول های پوستی و کلاژن است. در جوانسازی به روش پی آر پی با کیت سوییسی رژن لب از طریق تزریق پلاسما ... ادامه مطلب

مزوژل جوانساز چیست ؟مزوژل جوانساز چیست ؟

مزوژل یکی از جدیدترین و موثرترین روش ها برای بازسازی و جوانسازی طبیعی پوست است که با تحریک کلاژن و الاستین از طریق آزادسازی هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک های پوست می شود. ... ادامه مطلب

علل ریزش مو در زنانعلل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص میشود که فرد به طور غیرمنتظرهای، مقدار زیادی مو از دست میدهد. به طور طبیعی همهی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهیم ... ادامه مطلب

مزوژل بهترین روش جوانسازی پوستمزوژل بهترین روش جوانسازی پوست

داشتن چهره ای جذاب و زیبا بعد از استفاده طولانی مدت از ماسک آرزوی خیلی از ماست. با مزوژل های جوانساز می توانید زیبایی، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین