علت ریزش مو ناگهانی در زنان چیست ؟

علل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان چگونه است؟

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص میشود که فرد به طور غیرمنتظرهای، مقدار زیادی مو از دست میدهد. به طور طبیعی همه ی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهیم. ریزش موها بخشی از چرخه ی طبیعی رشد مو است؛ موهای قدیمی میریزند تا جا برای موهای جدیدتر باز شود. وقتی تعادل بین رشد موهای جدید و ریزش موهای قدیمی به هم میخورد، با مشکل ریزش مو یا طاسی مواجه میشویم. به ریزش موی بیش از حد در علم پزشکی، آلوپسی یا طاسی گفته میشود.
چرخه ی رشد موهای بدن و سر به طور طبیعی سه مرحله دارد:

مرحلهی آناژن (فاز رشد) این مرحله بین ۲ تا ۸ سال طول میکشد. به طور طبیعی ۸۵ تا ۹۰ درصد از موهای سر ما در این مرحله به سر میبرند.

مرحلهی کاتاژن (فاز گذرا): این مرحله ۲ تا ۳ هفته طول میکشد و در آن فولیکولها تحلیل میروند.

مرحلهی تلوژن (فاز استراحت): این مرحله ۲ تا ۴ ماه طول میکشد و در انتهای آن مو میریزد.

دلیل آلوپسی آندروژنی یا ریزش مو ارثی چیست؟

اصلیترین دلیل آلوپسی آندروژنی، ژنتیک و وراثت است. اگر پدر، مادر یا سایر بستگان نزدیک شما به این شکل طاسی دچار هستند، احتمال این که شما هم آن را تجربه کنید، بیشتر میشود. اکثر افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنی، در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی دچار ریزش مویی چشمگیر میشوند.

آیا میتوان از آلوپسی آندروژنی پیشگیری کرد؟

خیر؛ تا کنون راهی برای پیشگیری از این عارضه شناسایی نشده است. به طور کلی تغذیهی سالم، عدم استفاده از حالات موی آسیب زننده، اتوی مو و مواد شیمیایی مضر و همچنین ترک مصرف دخانیات، میتوانند شروع ریزش را به تعویق انداخته یا شدت آن را کاهش دهند .

ارتباط ریزش مو با یائسگی

در دوران یائسگی ممکن است یکی از دو اتفاقی که در ادامه میگوییم برای موهای شما رخ بدهد. اول این که ممکن است موها در بخشهایی که قبلاً مویی نداشتید، رشد کنند. دوم این که ممکن است موهای شما کمپشت شده و بریزند.
یکی از دلایل این موضوع این است که در دوران یائسگی، سطح هورمونهای جنسی در بدن تغییر میکند. تولید استروژن و پروژسترون (هورمونهای زنانه) کاهش یافته و اثر هورمونهای آندروژنی (هورمونهای مردانه) مانند تستسترون روی فولیکولها بیشتر میشود.
استروژن باعث حفظ تراکم مو و هورمونهای آندروژنی باعث ریزش و کم پشت شدن موها میشوند. در کنار برهم خوردن تعادل هورمونی، عوامل دیگری مانند استرس، رژیم غذایی، مسائل ارثی نیز به ریزش مو کمک کرده و آن را شدیدتر میکنند.

برای درمان ریزش مو در مطب دکتر عباسپور از روش های هیرفیلر ، مزوتراپی و پی آر پی استفاده می شود.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوژل بهترین روش جوانسازی پوستمزوژل بهترین روش جوانسازی پوست

داشتن چهره ای جذاب و زیبا بعد از استفاده طولانی مدت از ماسک آرزوی خیلی از ماست. با مزوژل های جوانساز می توانید زیبایی، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. ... ادامه مطلب

فرق مزوژل و مزوتراپیفرق مزوژل و مزوتراپی

فرق مزوژل با مزوتراپی ؟ مزوژل بهتر است یا مزوتراپی ؟ آیا مزوژل و مزوتراپی با هم فرق دارند ؟ ... ادامه مطلب

مزوژل جوانساز چیست ؟مزوژل جوانساز چیست ؟

مزوژل یکی از جدیدترین و موثرترین روش ها برای بازسازی و جوانسازی طبیعی پوست است که با تحریک کلاژن و الاستین از طریق آزادسازی هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک های پوست می شود. ... ادامه مطلب

هیرفیلر چیست ؟هیرفیلر چیست ؟

آیا از ریزش موهای خود خسته شده اید ؟ آیا روی بالشت و کف اتاقتان پر از مو خورده است ؟ اگر همچین مشکلی دارید ، هیرفیلر همان چیزی است که به رفع مشکل شما کمک می کند. پس با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین