تاثیر منفی آرایش کردن روی پوست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست / آرایش و صدمات پوستی آن

آرایش و صدمات پوستی آن

اگر نمیتوانید بیرون رفتن از خانه بدون آرایش را تحمل کنید، احتمال اینکه بر روی پوستتان ویرانی به بار بیاورید زیاد است! در حالی که بعضی افراد، با عوارض جانبی بسیار کمی ناشی از استفاده از لوازم آرایشی مثل کرم پودر، انواع پودرها و رژ لب روبرو میشوند، اما باقی افراد، انقدر خوش شانس نیستند. مواد شیمیایی موجود در بسیاری از این محصولات، میتواند طیف گستردهای از عوارض جانبی را ایجاد کند که روند زیبایی شما را تحت تاثیر قرار داده و موجب آسیبهای پوستی میشود.

ظاهر چرب
وجود یک لایه ی ضخیم چرب و براق بر روی پوست، با داشتن درخششی طبیعی و با طراوت متفاوت است. کرم پودرهای بر پایه ی روغن و پودرهای کرمی، ظاهری لغزنده ایجاد میکنند و باعث میشوند که خط چشمتان بریزد و یا سایه چشمتان پشت پلکتان جمع شود. برای ظاهری نرمتر و با طراوت تر، از استفاده از لوازم آرایش بر پایه روغن خودداری کنید، به خصوص اگر پوست چربی هم دارید.
از کرم پودرهای بر پایه آب و یا پودرهای سبک به عنوان جایگزین استفاده کنید. اگر پوستتان به صورت طبیعی خشک است، استفاده از لوازم آرایش روغنی پاسخ مشکل شما نیست. در عوض از پاک کننده مناسب استفاده کنید و پوستتان را مرطوب کنید.

خشکی
در برخی مواقع، ممکن است کرم پودرها و پودرها، پوست شما را خشک کرده و ظاهری پوسته پوسته، خسته و بی روح به آن بدهند. این دسته از لوازم آرایشی، همچنین ممکن است باعث ایجاد خطوط عمیق، و چین و چروک در پوست شما شوند، که طبق اعلام آکادمی درماتولوژی آمریکا، خود میتواند باعث توسعه ی یک عفونت شود. برای مبارزه با این اتفاق، حدودا ۵ دقیقه قبل از استفاده از کرم پودر و یا پودر، به پوستتان کرم مرطوب کننده بزنید. یک کرم پودر و یا پنکیک آبرسان نیز میتواند کمک کند.

منافذ بسته شده و آکنه
تمام کسانی که آرایش می کنند، دچار یک نوع جوش نمی شوند. پس، اگر گفتن این حرف که آرایش میتواند باعث آکنه شود غلط باشد، می تواند باعث خوشحالیتان شود! همین طور هم هست! جوش، یک فولیکول مو است که توسط چربی و سلوله ای مرده بسته شده، و در حال جنگ با فعالیت باکتریایی ست. وقتی از کرم پودرها و پنکیک هایی استفاده میکنید که باعث بسته شدن بیشتر منافذ و فولیکولهای مو میشود، صرفا آکنه را تشدید میکنید.
آکادمی درماتولوژی آمریکا توصیه میکند از لوازم آرایش چرب دوری کرده، و از نوع غیر آکنه آور و غیر پر کننده منافذ non-acnegenic و non-comedogenic استفاده کنید، تا منافذ پوستتان مسدود نشود.

آلرژی
برخی مواد تشکیل دهنده ی لوازم آرایشی مثل عطرها و نگهدارنده ها می توانند باعث واکنش های آلرژیک از جمله درماتیت های تماسی شوند. نگهدارنده های شامل پارابن موجود در لوازم آرایشی، در سلولهای سرطانی تشخیص داده شدهاند. همچنین مراقب فرمالدئید (که بیشتر برای حفظ اجساد بکار میرود!) نیز باشید، میتواند پوست و چشم شما را تحریک کند.
توصیه های زیر را در صورت استفاده از لوازم آرایشی برای حفظ سلامت و بهداشت رعایت کنید:
1-از محصولات آرایشی، کم استفاده کنید. بهتر است در طول روز صرفا از ضدآفتاب استفاده کنید و فقط در مهمانیها آرایش کنید.
2-محصولات آرایشی استاندارد بخرید و تا حد ممکن از محصولات آرایشی معطر و رنگی استفاده نکنید.
3-به تاریخ انقضا و کشور سازنده محصول توجه کنید. قبل از استفاده، ظاهر کرم یا محصول آرایشی را بررسی کنید. نباید آب و روغن از هم جدا شده باشد یا بوی نامطبوعی بدهد. لوازم آرایشی را تمیز نگهدارید و در محصولات آرایشی را محکم ببندید تا از آلودگی باکتریایی پیشگیری شود.
4-صورتتان را هر شب قبل از خواب به طور کامل بشویید تا مواد آرایشی روی صورت باقی نماند.
5-به جای عادت دادن پوست به مواد آرایشی، پوستتان را با تغذیه سالم، خواب کافی، مدیریت استرس و دوری از آلودگی سالم نگهدارید.
6-گرچه محصولات آرایشی گیاهی بهترند اما نگهدارنده دارند و نباید خیلی به آنها تکیه کرد.
7-هرگز از چند محصول آرایشی بویژه کرم های پوستی، همزمان استفاده نکنید.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ریزش مو ارثی در مردانعلل ریزش مو ارثی در مردان

در بسیاری از مردان دلیل ریزش مو وراثت است، به مانند بسیاری از ویژگی های جسمانی که از خانواده پدری و یا مادری به ارث برده می شود وضعیت موها نیز به همین شکل است. ... ادامه مطلب

جوانسازی دور چشم با مزوژلجوانسازی دور چشم با مزوژل

شایع ترین علت بروز این مشکل وجود رنگدانه بیش از حد در ناحیه اطراف چشم است که در میان افراد آسیایی شایع است. در این افراد به علت نازکی پوست زیر چشم رنگدانه های موجود در پوست مشخص تر است. ... ادامه مطلب

هیرفیلر چیست ؟هیرفیلر چیست ؟

آیا از ریزش موهای خود خسته شده اید ؟ آیا روی بالشت و کف اتاقتان پر از مو خورده است ؟ اگر همچین مشکلی دارید ، هیرفیلر همان چیزی است که به رفع مشکل شما کمک می کند. پس با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

فرق مزوژل و مزوتراپیفرق مزوژل و مزوتراپی

فرق مزوژل با مزوتراپی ؟ مزوژل بهتر است یا مزوتراپی ؟ آیا مزوژل و مزوتراپی با هم فرق دارند ؟ ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین