ریزش مو بعد از زایمان کی تموم میشه ؟

ریزش مو بعد از زایمان

ریزش مویی که با بارداری در ارتباط است معمولا پس از زایمان صورت میگیرد. دراقع در طول دوران حاملگی شمار زیادی از موها وارد مرحله استراحت شده و معمولا پس از تولد نوزاد است که ریزش آنها آغاز میشود. این وضعیت چندان حاد و نگران کننده نیست زیرا به طاسی دائمی یا ریزش مو سکه ای در سر نمیشود. در بسیاری از زنان باردار از بین رفتن این عارضه بین ۳ تا ۴ ماه پس از زایمان صورت میگیرد. تحقیقات پزشکی نشان میدهد ریزش مو در دوران بارداری بیشتر به دلیل کاهش مواد معدنی یا ویتامین ها صورت میگیرد.
شایعترین دوره ریزش موی مرتبط با حاملگی تقریبا سه ماه پس از زایمان است. درحقیقت افزایش سطح هورمونها در دوره بارداری مانع از ریزش موها میشود. اما پس از زایمان سطح هورمونها به وضعیت قبلی بازمیگردد که در نتیجه آن موها شروع به ریزش کرده و به چرخه طبیعی خود باز میگردند. به بیان دیگر میتوان گفت ریزش موها که در دوران بارداری دچار تأخیر شده است حالا و پس از به دنیا آمدن نوزاد بار دیگر وارد چرخه طبیعی خود میشود.
در طول ۹ ماهه حاملگی شاهد افزایش چشمگیری در سطح هورمون استروژن هستیم. ترشح این هورمون موجب باقیماندن موها در مرحله رشد میشود که در نتیجه شاهد رشد بیشتر موها خواهیم بود. از این رو چندان جای تعجب نخواهد داشت که در دوره حاملی، موها پرپشتتر و به مراتب چشمگیرتر از قبل به نظر میآید. اما با پایان بارداری، ریزش آنها شروع میشود.
موهای انسان در دو فاز بر روی سر رشد می کنند. 90 درصد از رشد مو در فاز یک انجام میشود و 10 درصد از مابقی رشد به فاز 2 استراحت منتقل میشود. دو تا سه ماه طول میکشد که مو از مرحله فاز استراحت خارج شده و بریزد. و اجازه میدهد تا موی جدید رشد کند. در طول بارداری چون استروژن افزایش می یابد، تعداد کمتری مو در فاز استراحت باقی می ماند و بنابراین برای رشد مجدد مو زودتر اجازه صادر میشود. اما پس از زایمان به یکباره استروژن کاهش یافته و تعداد زیادی فولیکول مو در مرحله استراحت باقی می مانند و اجازه رشد به فولیکول های جدید داده نمیشود. بنابراین منجر به ریزش مو میشوند. همه زنان پس از زایمان دچار ریزش مو شدید نمیشوند اما معمولا همه مادران مقدار کم آن را تجربه خواهند کرد.
با خوردن مواد مغذی و میوه و سبزیجات و مکمل های مناسب طبق تجویز پزشک و استفاده از شامپوی مناسب می توانید به موهای خود کمک کنید.
ولی اگر ریزش موی شما بیش زمان ذکر شده ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید . انجام مزوتراپی سر میتواند ریزش موی شما را تا حد زیادی قطع کند و شاهد رویش جدید موهایتان باشید.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوژل بهترین روش جوانسازی پوستمزوژل بهترین روش جوانسازی پوست

داشتن چهره ای جذاب و زیبا بعد از استفاده طولانی مدت از ماسک آرزوی خیلی از ماست. با مزوژل های جوانساز می توانید زیبایی، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. ... ادامه مطلب

مزوژل جوانساز چیست ؟مزوژل جوانساز چیست ؟

مزوژل یکی از جدیدترین و موثرترین روش ها برای بازسازی و جوانسازی طبیعی پوست است که با تحریک کلاژن و الاستین از طریق آزادسازی هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک های پوست می شود. ... ادامه مطلب

جوانسازی دور چشم با مزوژلجوانسازی دور چشم با مزوژل

شایع ترین علت بروز این مشکل وجود رنگدانه بیش از حد در ناحیه اطراف چشم است که در میان افراد آسیایی شایع است. در این افراد به علت نازکی پوست زیر چشم رنگدانه های موجود در پوست مشخص تر است. ... ادامه مطلب

علل ریزش مو در زنانعلل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص میشود که فرد به طور غیرمنتظرهای، مقدار زیادی مو از دست میدهد. به طور طبیعی همهی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهیم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین